Loading...

Akú sledovanosť dosahujú seriály či relácie slovenských televízií v online?

Na úvod treba povedať, že sledovanosť online videa bezpochyby rastie, avšak bez výrazného poklesu sledovanosti televízií.
Zdroj: TV JOJ

​​Nepotvrdili sa tak mýty, resp. predpovede, že televízia skončí a všetci budú pozerať video online. Mení sa distribúcia obsahu a dá sa povedať, že obsah v akejkoľvek podobe konzumujeme viac, ako kedykoľvek pred tým a video nie je výnimkou.

Dnes sme si pre Vás pripravili pár zaujímavých dát z oblasti presahu televízie do online.

Seriál Za sklom

Zdroj: TV JOJ

Tento seriál až nápadne pripomína niektoré postavy so slovenskej politickej scény, kauzy ktorým Slovensko čelilo a v jeho tretej sérií aj tragédiu vraždy novinára a jeho priateľky. Tretia séria jednoznačne rozvírila internetové diskusie, kde diváci riešili podobnosť jednotlivých postáv s realitou, pričom každý bol zvedavý na televízne spracovanie tejto ťažkej témy. O tom, že tretia séria Za sklom je v niečom výnimočná, svedčí aj buzz, ktorý sa okolo nej vytvoril. Písali o nej prakticky všetky významné média (viac ako 50 článkov), my vyberáme len zopár článkov, ktoré sme našli na Pluska, Sme, Denník N, Stratégie, Refresher, Topky, Nový čas, Noizz a vo viacerých článkoch aj domovská redakcia zavraždeného novinára Aktuality.sk. Redakcia Aktualít sa pravidelne objavuje aj v samotnom v seriáli a je mediálnym partnerom seriálu.

Poďme ale k číslam sledovanosti. Prvý diel tretej série dosiahol v televízii rating 7,6 (CS 12+). To znamená, že v TV si ho pozrelo cca. 350-tis. divákov. V online na JOJ.sk dosiahol ten istý diel k dnešnému dňu (11.11.2019) 109-tis. pozretí, čo by sa dalo teoreticky prirovnať ku 2,3 ratingu a sledovanosť stále mierne rastie. Zaujímavosťou v tomto prípade je tiež fakt, že odštartovaním tretej série Za sklom bol zaznamenaný zvýšený počet prehratí prvej a druhej série, stále dostupných v archíve JOJ.sk.

Česko Slovensko má talent

Zdroj: TV JOJ

​​Najúspešnejšia televízna šou tejto sezóny stále trhá nové a nové rekordy v televíznej sledovanosti. Za TV sledovanosťou nezaostáva ani sledovanosť v online. Pre ukážku sledovanosti naprieč platformami sme vybrali 7. epizódu:

Sledovanosť v TV 12,8 Rtg (CS 12+), t.j. cca 598-tis. divákov
Sledovanosť v online archíve 49-tis. Prehratí, t.j. dodatočný cca 1 televízny Rtg.

S obsahom, ktorý vzniká, sa snažíme pracovať aj ďalej. Scénka s Dianou Mórovou, ktorú sme vystrihli zo 7. epizódy a ešte raz ako samostatné video sme ju umiestnili na web, dokázala vygenerovať v online ďalších 277.792 (skoro 6 Rtg) prehratí videa, čo je viac ako samotná epizóda v archíve.

Trhlina

Zdroj: TV JOJ

Tvorba lokálneho obsahu má jednoducho zmysel; dôležité je rovnako ako na tvorbu, zamerať sa aj na jeho distribúciu. Televízia JOJ bola koproducentom filmu Trhlina, ktorá bola najskôr premietaná v kinách, potom odvysielaná v televízii a následne v online. Ďalším krokom bude distribúcia cez tretie strany, ako napr. Netflix.

Kino 263-tis. divákov
TV JOJ 440-tis. divákov
Online 45-tis. prehratí
Na Netflixe je potenciál na ďalších 30-tis. divákov (Koľko predplatiteľov má Netflix na Slovensku).

Na záver myšlienka so známym začiatkom, ale novým záverom:

Content is the king, and distribution is the queen!

Newsletter

Zaregistrujte sa do newslettera Valetin a dostávajte novinky z prvej ruky.